Wednesday, September 30, 2009

Court Brooms RatherGate Lawsuit

Shortly before the November 2004 election, Dan Rather and his producers aired a bogus story about President Bush's National Guard service that was meant to sabotage the president's reelection. It turned out that the anti-Bush story was based on forged documents, a fact that quickly emerged from the excellent work of several savvy Internet bloggers. CBS subsequently put Rather out to pasture, and he sued, despite continuing to take home $6 million per year. A court has now tossed the lawsuit:
A New York state appeals court on Tuesday dismissed former TV newsman Dan Rather's lawsuit against CBS Corp in which Rather claimed he was made a scapegoat in a scandal over a 2004 report on then-President George W. Bush's military record.
The ruling on Tuesday by a panel of judges of the New York State Supreme Court Appellate Division said Rather's $70 million complaint should be dismissed in its entirety and that a lower court erred in denying CBS's motion to throw out the lawsuit.
Rather says CBS breached his contract by not giving him enough on-air assignments after he was removed as anchor of the "CBS Evening News" in March 2005.
Rather claimed that CBS wanted to pacify the White House, an allegation that seems laughable given the mainstream media's all-out hostility toward the Bush administration. Rather still has the option of appealing this decision.

Meanwhile, a Clinton fundraiser gets a 24-year prison sentence.

No comments:

Post a Comment